Huset stormat av polisen - kom på stormöte i Rinkeby ikväll!

I morse kl 6.00 gick polisen in och grep de som var i huset, två personer är dock redan släppta. Politiker och de ansvariga tjänstemännen har alltså vägrat lyssna på den dialog som Rinkebyhusets vänner och de rinkebybor som kommit på stormötena i huset velat föra om husets framtid, för att stoppa det odemokratiska rivningsbeslutet. Polisen har nu tömt huset och satt upp galler runt buggnaden - en byggnad vi öppnat upp för alla. Det vaktar nu väktare runt byggnaden.

Men vi ger oss inte! Vi vill ha en direktdemokratisk dialog, och kallar därför till ett stormöte idag kl 18.00, vi möts upp på Rinkebytorget. Kom alla som känner sig delaktiga i Rinkebyhusets framtid!

Tillsammans kan vi stoppa rivningsbeslutet!

/Rinkebyhusets vänner

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej! Kommer gärna i kontakt med någon som såg eller varit med vid ockupationen i morse. Jobbar på Stockholm City och skriver en artikel i ämnet. Svara gärna isf på denna kommentar med namn och ett telenummer så ringer jag upp!



Tack!

2009-11-20 @ 13:21:16
Postat av: Karolina

Hej. Jobbar som journalist på Stockholm City och skriver om fallet. Vill gärna komma i kontakt med någon som befunnit sig i eller utanför huset när polisen ockuperade det i morse. Svara med en kntaktuppgift så hör jag av mig.



Tack!

karolina

2009-11-20 @ 13:28:25
Postat av: Anonym

2009-11-21 @ 12:23:21
Postat av: Rinkebyhuset

Hejsan Karolina!



Vi har ett "husnummer" som är 0760-656444. Nu vet jag inte exakt vem av oss som har telefonen, men den personen kan säkerligen guida dig vidare om inte annat.

Annars har vi en mail: [email protected]



Och så skulle jag vilja tipsa dig om att vi kommer ha stormöte måndag 23/11 (tror jag det är). Där tar vi upp rapporter hur det gått sedan det senaste mötet och uttalanden från politikerna/byråkraterna etc. Annars är det demonstration nästa torsdag klockan 5 på rinkebytorg, där kommer bra bilder kunna tas.



Välkommen! /rinkebyhusets vänner

2009-11-21 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0